Kontakta vår kundtjänst

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du når oss på 010-10 10 222 eller support@apoex.se. Vi besvarar normalt alla inkomna frågor inom 24 timmar. Har du brådskande frågor avseende din beställning bör du alltid ringa oss. Skrolla ned så hittar du de vanligaste frågorna som vår kundtjänst får. Klicka på någon av frågorna nedan så får du svaret. Läs gärna vår integritetspolicy också. 

 

Mitt konto

  • Hur går jag tillväga för att bli kund?

    För att bli kund hos ApoEx behöver du klicka på länken “Bli kund” på startsidan och därefter fylla i vårt avtal. När vi tagit emot din anmälan kollar vi av så att du har en förskrivarkod. När detta är gjort lägger vi in dina uppgifter i vår kunddatabas och mailar dig dina inloggingsuppgifter till vårt beställningssystem. Välkommen som kund hos ApoEx!

  • Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

    Om du har glömt bort ditt lösenord kan du skapa ett nytt lösenord genom följande steg:
    1. Tryck på länken “Glömt lösenord?” på startsidan.
    2. Ange ditt användarnamn (antingen ditt personnummer enligt formatet ååååmmddxxxx, eller din registrerade e-postadress).
    3. Ett e-postmeddelande skickas till din registrerade e-postadress.
    4. Tryck på länken, varpå ett nytt fönster öppnas, där du har möjlighet att ange ett nytt lösenord.
    5. Tryck därefter på knappen “Byt lösenord” och du loggas automatiskt in.

  •  

    Beställa

  • Kan jag handla både läkemedel och förbrukningsmaterial hos er?

    Hos oss handlar du enkelt både läkemedel och förbrukningsmaterial på ett och samma ställe. Eftersom vi har många av Sveriges landsting och regioner som kunder, så har vi de vanligaste läkemedlen i lager. När det gäller förbrukningsmaterial så har vi ett stort sortiment från alla stora leverantörer. Vi är dessutom leverantörsoberoende så att du själv kan välja vilka varumärken du vill beställa.

  • Kan jag som privatperson beställa hos ApoEx?

    ApoEx är ett apotek för enbart vårdgivare och du som privatperson kan därför inte handla hos oss. 

  •  

    Leveranser

  • Kan jag välja leveransdag?

    Ja, självklart kan du det. När du befinner dig i slutskedet av din beställning så har du, utöver valmöjligheten att välja leveransadress och leveransmetod, även möjlighet att välja vilken dag du vill ta emot din leverans. Valbara datum beräknas utifrån vilka varor du har lagt i varukorgen, var du befinner dig geografiskt samt vilken leveransmetod du har valt.

  • Vad finns det för stopptider för beställningar?

    Lägger du en order en vardag innan kl. 13.00 och varan du beställer finns i lager kan leverans ske redan nästkommande vardag. Kylvaror kan däremot inte levereras på måndagar.

  •  

    Returer & restnoteringar

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Du som kund hos ApoEx kan läsa mer om returer och reklamationer i vår beställningsportal. Du kan även ställa dina frågor till vår kundtjänst på 010-10 10 222.

  •  

    Faktura

  • Varför har jag fått en arvodesfaktura från ApoEx?

    Om du har fått en faktura för arvode från en veterinär så betyder det sannolikt att du har varit i kontakt med en veterinär som använder ApoEx e-recept och fått ett recept utfärdat till ditt djur. För ytterligare information om fakturan, vänligen kontakta din veterinär.

  •  

    E-recept

  • Hur fungerar hemleverans av läkemedel?

    Väljer du hemleverans av läkemedel till patient/djurägare direkt i e-receptet skickas det som varubrev med posten hem till patient/djurägare. Postnord avgör om brevet går att leverera till brevlåda eller inte. Visar det sig att brevet är för stort levereras det till ett ombud och patient/djurägare får hem en avi. Fakturan för läkemedlet ligger tillsammans med varan i paketet. Eventuella arvoden skickas som en separat faktura. När ett apotek expedierat ett recept och varan lämnat apoteket så går det inte att returnera (läkemedel är undantagna från ångerrätten).

  •