Historia

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss?

2010

 ApoEx grundas av Jens och John Patrick Berlips

★  E-recept lanseras

★  Flytt av kontor och lager till nya lokaler i Hammarby Sjöstad

2011

★  ApoEx miljöcertifieras

2012

★  Kontrakt skrivs med SLL

★  Centrallagret flyttas till Bromma

2014

★  Lansering av förbrukningsmaterial

★  ApoEx utses till Supergasell av Dagens Industri

★  Fler än 100 medarbetare

2015

★  ApoEx är en helhetsleverantör med över 50 000 produkter i sitt sortiment

★  Invigning av säljkontor i Göteborg och Malmö

★  Novax (Axel Johnson-gruppen) går in som ny delägare i ApoEx

★  Vårdnära och ApoVet förvärvas från Apotek Hjärtat (ICA-gruppen)

★  Fler än 200 medarbetare

2016

★  Invigning av nytt lager i Kalmar

★  ApoEx vinner upphandling för Region Skåne

Vårt kvalitetsarbete

ApoEx kvalitetsarbete innebär att vi ser synpunkter, idéer och rapporterade avvikelser som möjligheter till utveckling och förbättring. Kvalitetsarbetet syftar ytterst till att kunden skall vara trygg med att våra leveranser håller överenskommen kvalitet.

Hållbarhet

ApoEx beslöt tidigt att standardisera verksamheten via ISO-certifiering. Certifieringen definierar ApoEx processer, hur vi skall arbeta för att nå våra mål och hur vi kontinuerligt kan förbättra oss. ApoEx klimatkompenserar alla varu- och produkttransporter genom ett projekt som drivs av organisationen Zero Mission. Utöver det stödjer vi Läkare Utan Gränser, Tandläkare Utan Gränser och Veterinärer Utan Gränser.

ApoEx i korthet

grundat
Grundat 2010

avdelningar
8 avdelningar

affarsomraden
2 affärsområden (B2B och B2PS)

anstallda
Vi är ca 240 anställda

kunder
5000+ kunder

omsattning
Vi omsätter ca 2,9 miljarder

2.medelålder
Vår medelålder är 35 år

2.språk
Vi pratar 11 olika språk

2.medellängd
Vår medellängd är 171 cm

anstallda
Vi är ca 240 anställda

2.kaffe
Vi dricker totalt 640 koppar kaffe per dag

2.män-kvinnor
Vi är 58% kvinnor och 42% män

3.karta

 

 

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder utan att tappa de fördelar som centraliserade funktioner kan ge. Idag finns vi på följande platser:

  1. Huvudkontor – Stockholm, Hammarby
  2. Säljkontor – Göteborg
  3. Säljkontor – Malmö
  4. Driftsenhet – Stockholm, Bromma
  5. Driftsenhet – Kalmar
  6. Driftsenhet – Västerås
  7. Driftsenhet – Eskilstuna
  8. Driftsenhet – Örebro
  9. Driftsenhet – Skåne
  10. Driftsenhet – Katrineholm
  11. Driftsenhet – Nyköping
  12. Driftsenhet – Lindesberg
  13. Driftsenhet – Karlskoga
  14. Driftsenhet – Karlstad (Start 1/3 2017)